Σάββατο 21 Ιανουαρίου 2012

Έλληνες και Ιταλοί: Ούνα φάτσα - Oύνα ράτσα ή μήπως όχι;

Σαντορίνη Απρίλιος 2007


Τοσκάνη Ιανουάριος 2012


05/04/2007 - Ένα Ελληνικό (Κυπριακό) κρουαζιερόπλοιο, το SEA DIAMOND προσκρούει σε ύφαλο και βυθίζεται σε απόσταση αναπνοής από τις ακτές της Σαντορίνης (πηγή)

14/01/2012 - Ένα Ιταλικό κρουαζιερόπλοιο, το COSTA CONCORDIA προσκρούει σε ύφαλο και βυθίζεται σε απόσταση αναπνοής από τις ακτές της Τοσκάνης (πηγή)

Στην πρώτη περίπτωση όπως ακριβώς και στη δεύτερη η βύθιση είχε τα ίδια αίτια. Το πλοίο για να "ικανοποιήσει" τους τουρίστες που μεταφέρει πλησιάζει επικίνδυνα στις ακτές με αποτέλεσμα να προσκρούσει σε ύφαλο, με καταστροφικό και στις δύο περιπτώσεις αποτέλεσμα.

Και στις δύο περιπτώσεις, ο καπετάνιος ισχυρίζεται ότι εμφανίστηκε ύφαλος μη χαρτογραφημένος....

Και κάπου εδώ τελειώνουν οι ομοιότητες!

Στην Ιταλία από την πρώτη στιγμή ο καπετάνιος κρατείται κατ' οίκον και απειλείται με πολυετή κάθειρξη.
Στην Ελλάδα κυκλοφορεί ελεύθερος.....

Στην Ιταλία, το πλοίο αφέθηκε να κάτσει στα αβαθή, εκεί δηλαδή που βρήκε τον ύφαλο.
Στην Ελλάδα, ο καπετάνιος και η εταιρεία αρνήθηκε πεισματικά την βοήθεια ρυμουλκών που θα μπορούσαν να το τραβήξουν στα αβαθή. Αντίθετα, οδήγησαν ουσιαστικά το πλοίο σε μεγαλύτερο βάθος, όπου και τελικά βυθίστηκε ολοκληρωτικά.
Μικρή λεπτομέρεια: Αν το SEA DIAMOND είχε κάτσει σε αβαθή, η ασφαλιστική εταιρεία δεν θα πλήρωνε ολική απώλεια του σκάφους. Τώρα όμως που βυθίστηκε ολοσχερώς, η ασφαλιστική εταιρεία οφείλει να αποζημιώσει την πλοιοκτήτρια εταιρεία πλήρως.....

Στην Ιταλία, ο διοικητής της Λιμενικής Αστυνομίας της περιοχής παρακολούθησε από κοντά τις διαδικασίες εκκένωσης του πλοίου και προσπάθησε μάταια να πείσει (απειλώντας θεούς και δαίμονες) τον καπετάνιο να αναλάβει τις ευθύνες του, σύμφωνα με τον κωμικοτραγικό διάλογο που ακούσαμε στις ειδήσεις.
Στην Ελλάδα, το Λιμεναρχείο περί άλλων τύρβαζε.... Ούτε σκέψη βέβαια να διατάξουν τον καπετάνιο να δεχθεί βοήθεια για να προσαράξει το σκάφος στα αβαθή.

Στην Ιταλία ο Λιμενάρχης τίμησε την υπόληψη και την αξιοπρέπειά του.
Στην Ελλάδα που να τολμήσει ο Λιμενικός να βάλει χέρι στον καπετάνιο και την εταιρεία! Το πιθανότερο θα ήταν την επόμενη ημέρα ο υπουργός να του έριχνε δυσμενή μετάθεση γιατί θα είχε δυσαρεστήσει τον κο Εφοπλιστή....

Στην Ιταλία η κυβέρνηση δήλωσε ότι ξεκινά άμεσα τις διαδικασίες απάντλησης των πετρελαίων του πλοίου και ήδη συνεργεία ξένης εταιρείας θα απαντλήσουν τα καύσιμα μέσα στο προσεχές δεκαήμερο.
Στην Ελλάδα οι διαδικασίες απάντλησης άρχισαν τον Μάιο του 2009, δηλαδή δύο χρόνια μετά τη βύθιση (!!!!) και αφού αρκετοί τόννοι καυσίμου είχαν διαρρεύσει στο περιβάλλον. Μάλιστα, τα αποτελέσματα της απάντλησης μέχρι σήμερα αμφισβητούνται....

Αυτά τα ολίγα είναι αρκετά για να καταλάβουμε τι ακριβώς χωρίζει έναν μεσογειακό λαό με σοβαρή ναυτική παράδοση από έναν άλλο μεσογειακό λαό με παράδοση εκτός από τη ναυτιλία και στην γελοιότητα.



Υ.Γ.:
Μη μου πει κανένας "Μα ο Ιταλός το 'ριξε στην ξέρα γιατί χαλβάδιαζε τη γκόμενα!", γιατί θα του θυμίσω ότι την ώρα που το ΕΞΠΡΕΣ ΣΑΜΙΝΑ έπεφτε στην ξέρα στην Πάρο (26/09/2000) ο ασκών καθήκοντα κυβερνήτη παρακολουθούσε με αγωνία στο σαλόνι αγώνα ποδοσφαίρου του Παναθηναικού...

Επίσης, μη μου πει κανένας ότι "Ο Ιταλός εγκατέλειψε το πλοίο, κάτι που ποτέ δεν θα έκανε ένας Έλληνας!", γιατί θα του θυμίσω τη βύθιση του Ελληνικού κρουαζιερόπλοιου ΩΚΕΑΝΟΣ τον Αύγουστο του 1991 στην Νότια Αφρική. Ο Έλληνας καπετάνιος ήταν από τους πρώτους που την κοπάνησε με το ελικόπτερο (πηγή1, βίντεο πηγή2). Άλλωστε τα ποντίκια που πάντα πρώτα φεύγουν από ένα πλοίο που βυθίζεται, δεν έχουν πατρίδα.



Δεν υπάρχουν σχόλια:

Δημοσίευση σχολίου