Σάββατο 18 Μαΐου 2013

Τι ανάπτυξη θέλουμε? Η περίπτωση του λιμανιού στο Τυμπάκι.

Ελευσίνα σήμερα: Εκεί που φύτρωνε φλισκούνι κι άγρια μέντα....

Κάποτε 20χλμ μακριά από την Αθήνα, υπήρχε μια μικρή πόλη πάνω στη θάλασσα, η Ελευσίνα. Πίσω της απλώνονταν μια μικρή εύφορη πεδιάδα, το Θριάσιο Πεδίο. Η πόλη αυτή υπήρξε στο μακρινό παρελθόν ένα από τα σημαντικότερα κέντρα της Αρχαίας Ελλάδας, μέγιστο θρησκευτικό κέντρο της αρχαιότητας. Ο τόπος ήταν ευλογημένος: Ήρεμα νερά, ελαιώνες, και η παρουσία της Περσεφόνης να στεφανώνει τη φύση και τους ανθρώπους βγαίνοντας από τα έγκατα της Γης κάθε άνοιξη. 
Τα χρόνια πέρασαν, τα φτηνά εργατικά χέρια μετά την καταστροφή του 1922 πολλαπλασιάστηκαν και κατά συνέπεια τα πρώτα εργοστάσια εμφανίστηκαν στην Ελευσίνα λόγω του φυσικού της λιμανιού και της γειτνίασης με την πρωτεύουσα. 
Και μετά ήρθε ο Πόλεμος και ο Εμφύλιος που πίσω τους άφησαν μαι Ελλάδα ερείπιο... 
Στις μεταπολεμικές δεκαετίες αρχίσαμε να μιλάμε και να αναζητούμε την Ανάπτυξη που θα μας έβγαζε πια από το τέλμα.

Ίσως τότε να μην γνωρίζαμε..... 
Να μην γνωρίζαμε ούτε καν σε παγκόσμιο επίπεδο, τι σημαίνει νέφος, τι σημαίνει ρύπανση, τι σημαίνει περιβάλλον, τι σημαίνει ποιότητα ζωής, τι σημαίνει αειφορία.
Το αποτέλεσμα της "ανάπτυξης" γνωστό: Η Ελευσίνα γέμισε με διυλιστήρια πετρελαίου, χαλυβουργική βιομηχανία, τσιμεντοβιομηχανίες, ναυπηγεία, διαλυτήρια πλοίων και το Θριάσιο Πεδίο με βιομηχανικές μονάδες και ένα στρατιωτικό αεροδρόμιο, τα περισσότερα από αυτά χτισμένα πρόχειρα και άναρχα, δίπλα στα σπίτια των κατοίκων και τις αρχαιότητες.

Αποτέλεσμα: Η Ελευσίνα σήμερα βουλιάζει στην ρύπανση και την υποβάθμιση. Η ήρεμη θάλασσα μπροστά της είναι πλεον η πιο ρυπασμένη θαλάσσια περιοχή στην Ελλάδα. Οι αρχαιότητές της πνίγονται από τσιμινιέρες και παλιοσίδερα. 

-----------------------------------
 
Τυμπάκι: Μια τεράστια αμμουδιά και στο βάθος ο Ψηλορείτης
Στην νότια Κρήτη, στις ακτές του ζεστού Λιβυκού Πελάγους βρίσκεται μια άλλη περιοχή, η περιοχή της Μεσσαράς. Πρόκειται για μιά τεράστια πεδιάδα ανάμεσα σε ψηλα βουνά που καταλήγει σε μια εξίσου τεράστια αμμουδερή παραλία μήκους 10χλμ. Στην κατάληξή της υπάρχει μια αγροτική κωμόπολη, το Τυμπάκι. 

Η Μεσσαρά είναι ίσως η περιοχή με τη μεγαλύτερη παραγωγή κηπευτικών από θερμοκήπια στην Ελλάδα. Πλούσια γη, με μάλλον πλούσιους αγρότες - καλλιεργητές θερμοκηπιακών ειδών (κυρίως ντομάτες) σε χιλιάδες στρέμματα. Το κλίμα ιδανικό, νερά σχετικά άφθονα (τα τελευταία χρόνια υπάρχει όμως πρόβλημα υπεράντλησης). Τι πιο ιδανικό για να αναπτυχθεί μια πραγματικά καινοτόμος και παραγωγική μορφή αγροτικής παραγωγής όπως για παράδειγμα οι βιολογικές καλλιέργειες!?.

Το αρχαίο λιμάνι του Κομμού και στο βάθος το Τυμπάκι
Η Μεσσαρά όμως είναι και μία από τις σημαντικότερες αρχαιολογικές περιοχές παγκοσμίως. Εκεί βρίσκεται το μινωϊκό παλάτι της Φαιστού (1700 π.χ.), αλλά και το επίνειό της στη θέση Κομμός (οι ανασκαφές εκεί είναι ακόμη σε εξέλιξη), καθώς και ο διάδοχος της Φαιστού μινωϊκός οικισμός στη θέση Αγ. Τριάδα. Ένα από τα παλαιότερα δείγματα εξελιγμένου πολιτισμού στην Ευρώπη βρίσκονται ακριβώς εδώ. Πρόκειται για τους πρωτομινωϊκούς τάφους κυρίως στο χωριό Καμηλάρι. 

Μάταλα: Λίγα χιλιόμετρα πιο πίσω έρχεται η ...ανάπτυξη
Δεν είναι όμως μόνο αυτό.
Η περιοχή είναι και τουριστικό κέντρο, όχι τόσο αναπτυγμένο όσο θα μπορούσε, αλλά με μεγάλες προοπτικές και δυνατότητες. Άλλωστε εδώ βρίσκεται και ένα από τα πιό γνωστά σημεία αναφοράς (landmarks) του Ελληνικού τουρισμού, ο κόλπος και ο βράχος στα Μάταλα. Οι δυνατότητες ποιοτικής τουριστικής ανάπτυξης γίνονται ακόμα μεγαλύτερες, αφού σε λίγο καιρό πρόκειται  να κλείσει ένα μικρό στρατιωτικό αεροδρόμιο στην περιοχή, το οποίο κόβει μέχρι σήμερα την αμμουδερή παραλία στα δύο, καταλαμβάνοντας μεγάλο τμήμα της.
Και βέβαια, η περιοχή έχει και ιδιαίτερο οικολογικό ενδιαφέρον. Είναι ενταγμένη στο δίκτυο NATURA 2000 (GR4310004, GR4310012, GR4310007) γιατί είναι καταφύγιο ορνιθοπανίδας ενώ είναι διαπιστωμένα τόπος αναπαραγωγής της Χελώνας Caretta-Caretta. 

Να λοιπόν θα έλεγε κανείς, ένας ιδανικός τόπος που μέχρι σήμερα έχει γλιτώσει εν πολλοίς την κατάρα του αυθαιρέτου και του φτηνού τουρισμού, και η οποία διαθέτει τεράστιες δυνατότητες αγροτικής και τουριστικής και ανάπτυξης, παγκόσμιας εμβέλειας αρχαιολογικό ενδιαφέρον και μεγάλη οικολογική σημασία. 

Ιδού ένας ιδανικός τόπος που διαθέτει ό,τι ακριβώς χρειάζεται για την ανάπτυξη ενός άλλου σύγχρονου και ανταγωνιστικού μοντέλου ποιοτικής ανάπτυξης (σε συνδιασμό με την υφιστάμενη ιδιαίτερα κερδοφόρα αγροτική παραγωγή), στηριγμένη στον αρχαιολογικό, οικολογικό αγροτουρισμό σε αναζήτηση τουριστών υψηλού επιπέδου που ψάχνουν για υπηρεσίες υψηλής ποιότητας.  


Όμως, η Ελλάδα βιώνει και πάλι μια καταστροφή, όπως και τότε μετά τον Πόλεμο............
Τα ζητήματα που τίθενται είναι λίγο πολύ τα ίδια, όπως την εποχή που η Ελευσίνα ήταν ένας μικρός παράδεισος. Ανάπτυξη είναι και πάλι το αίτημα. Ανάπτυξη γρήγορα και πάση θυσία για να φύγουμε από το νέο τέλμα.
Όμως αντί να ακολουθήσουμε το αειφόρο μοντέλο που μόλις περιέγραψα, φαίνεται ότι ακολουθούμε και πάλι τα ίδια, παλιά, αναχρονιστικά και ΑΠΟΤΥΧΗΜΕΝΑ βήματα του παρελθόντος.

Να τι ονειρεύεται η κυβέρνηση για τον Κόλπο της Μεσσαράς.
Να πως αντιλαμβάνεται την ανάπτυξη:



Τα φαραωνικά σχέδια περιλαμβάνουν την δημιουργία ενός τεράστιου διαμετακομιστικού λιμανιού που θα χρησιμεύει για την μεταφόρτωση containers που θα έρχονται με πλοία (μιλάμε για πλοία 300+ μέτρων μήκους...) από την Κίνα και θα μοιράζονται με άλλα πλοία σε διάφορους ευρωπαϊκούς προορισμούς. Μιλάμε για περίπου 1.000.000 containers ετησίως (νεώτερες πληροφορίες μιλάνε για 2.000.000 ....), ένας αριθμός περίπου ίσος με όσα διακινεί η COSCO στον Πειραιά.........

Τα αποτελέσματα και η πλήρης αλλοίωση του τοπίου και του περιβάλλοντος που θα επέλθει δεν είναι δύσκολο να τα φανταστεί κανείς. Πλήρης μεταβολή των χρήσεων γης στην περιοχή, τσιμεντοποίηση της ακτής, ρύπανση θάλασσας και ακτών,  ηχορύπανση, κλπ, κλπ....

Αντί λοιπόν η εμπειρία της Ελευσίνας, (αλλά και του Περάματος, του Ικονίου, του Πειραιά, της Θεσσαλονίκης) να μας αποτρέψει από μία τραγική επανάληψη της καταστροφής, η κυβερνώντες προσπαθούν για άλλη μια φορά να ικανοποιήσουν τα οικονομικά συμφέροντα των γνωστών οικογενειών της Κρήτης που για χρόνια λυμαίνονται το νησί με ένα τρόπο λειτουργίας που αντίστοιχο βρίσκει κανείς μόνο στη Σικελική Μαφία.  
Και για να γίνει αυτό πρέπει το Τυμπάκι να γίνει Ελευσίνα και η Μεσσαρά Θριάσιο!

Τα ψέματα που αραδιάζουν στον ντόπιο πληθυσμό ξεπερνούν κάθε όριο. 
Θα τα καταρρίψω λοιπόν ένα προς ένα:

1. Το λιμάνι θα διευκολύνει την απευθείας μεταφορά των αγροτικών προϊόντων στις Ευρωπαϊκές αγορές.
Ψέμα!
Το λιμάνι θα είναι "κλειστού" τύπου ώστε τα κινέζικα κοντέινερ να μην φορολογούνται κατά τη διάρκεια της μεταφόρτωσης. Καμμία άλλη δραστηριότητα δεν θα είναι επιτρεπτή. 
Αλλά και έτσι να μην ήταν, μήπως σήμερα το λιμάνι του Ηρακλείου (1 ώρα δρόμος από τη Μεσσαρά) δεν εξυπηρετεί την περιοχή? Έχει κάτι να κερδίσει ο αγρότης αν γλιτώσει τα μεταφορικά μιας ώρας δρόμου? Και επιπλέον, ποιά από τα προϊόντα που παράγει η περιοχή (οπωροκηπευτικά) μεταφέρονται στην Ευρώπη με ......καράβια?!?!?!
 
2. Το λιμάνι θα προσελκύσει Τουρισμό και θα φέρει κρουαζερόπλοια.
Ψέμα!
Ποιος τουρίστας θα κάνει διακοπές ακριβώς δίπλα σε μια ζώνη λιμανιού μεταφόρτωσης? Ποιος τουρίστας θα θελήσει να κάνει μπάνιο σε ρυπασμένη θάλασσα? Ποιός τουρίστας κάνει μπάνιο σήμερα στην Ελευσίνα?
Ποιό κρουαζερόπλοιο κάνει στάση στο Πέραμα για να κάνει στάση και στη Μεσσαρά? Δεν θα προτιμήσει το Ηράκλειο από τις αποβάθρες με τα εκατομμύρια κοντέινερς? 
Η μόνη αλήθεια είναι ότι το λιμάνι θα καταστρέψει την υφιστάμενη τουριστική δραστηριότητα και θα στερήσει από τους κατοίκους κάθε μελλοντική δυνατότητα τουριστικής ανάπτυξης. 
 
3. Το λιμάνι θα φέρει χιλιάδες νέες θέσεις εργασίας
Ψέμα!
Οι λίγες θέσεις εργασίας (περίπου 1000 υπολογίζονται) θα αφορούν τεχνικό προσωπικό που θα δουλεύει στις αποβάθρες. Πόσες όμως χιλιάδες θέσεις εργασίας θα χαθούν από την αγροτική γη που θα τσιμεντωθεί και από τις υφιστάμενες τουριστικές μονάδες που θα κλείσουν?

4. Το λιμάνι θα δημιουργήσει νέες δραστηριότητες στη γύρω περιοχή που θα σχετίζονται με την εξυπηρέτηση των πληρωμάτων και των φορτοεκφορτωτών. 
Άψογο επιχείρημα!
Οι μόνες νέες "δραστηριότητες" που θα αναπτυχθούν στην περιοχή θα είναι κωλόμπαρα για την εξυπηρέτηση των πηγμένων ναυτών της COSCO και των χαμηλά αμοιβόμενων εργατών. 
Αν οι κάτοικοι της περιοχής θέλουν να ανταλλάξουν για τα παιδιά τους τις σημερινές κερδοφόρες και με μεγάλες προοπτικές αγροτικές και τουριστικές τους δραστηριότητες με μελλοντικές χαμηλά αμοιβόμενες θέσεις εργασίες σε κωλόμπαρα (κονσομασιόν, σερβιτόροι), με γειά τους με χαρά τους!!

5. Το λιμάνι θα προσφέρει έσοδα στο Δημόσιο από τη φορολόγησή του και τον ΦΠΑ.
Ψέμα!
Το λιμάνι όπως προείπα θα είναι "κλειστού" τύπου. Θα έχει ειδικό φορολογικό καθεστώς, διαφορετικά δεν υπήρχε περίπτωση οι Κινέζοι να ενδιαφερθούν για αυτό.  
Ακόμα και τα όποια έσοδα που θα ειπράξει το Δημόσιο θα είναι πολύ μικρότερα από τα διαφυγόντα έσοδα λόγω της μειωμένης αγροτικής και τουριστικής δραστηριότητας που το ίδιο το λιμάνι θα προκαλέσει. 

Αν μετά απ' όλα αυτά και χωρίς να αναφερθώ επί της ουσίας στα τεράστια περιβαλλοντικά προβλήματα υπάρχει έστω και ένας κάτοικος της περιοχής που να επιθυμεί το φαραωνικό αυτό έργο..... τότε η ηλιθιότητα αποδεικνύεται ανίκητη!

Τέλος, θα μπορούσε να πει κάποιος: "καλά ρε φίλε, όλη η Ελλάδα είναι ένα μνημείο της φύσης, να μην γίνει πουθενά ένα τέτοιο έργο?? ".
Κι όμως! Υπάρχει τέτοιο ολοκληρωμένο έργο που το έχει πληρώσει χοντρά ο Ελληνικός λαός και η ΕΕ, όμως παραμένει έρημο. Είναι το Λιμάνι του Αστακού στην Αιτωλ/νία, έκτασης 1500 στρεμμάτων που μέχρι σήμερα είναι παντελώς αναξιοποίητο (πηγή)!! Εκεί όμως φαίνεται δεν υπάρχουν τα συμφέροντα των Βαρδινο-Κεφαλλο- .......γιώργηδων για να πιέσουν.

-----------------------------

Ας το πάρουν όλοι χαμπάρι:
 
Το συγκριτικό πλεονέκτημα της Ελλάδας που θα την οδηγήσει στην Ανάπτυξη είναι η ιστορία της, ο πολιτισμός της, το περιβάλλον της, η αγροτική της παραγωγή και η ποιότητα των επιστημόνων της. 
Η Μεσσαρά είναι ένα ιδανικός τόπος που μπορεί πιλοτικά να δείξει τις Ελληνικές δυνατότητες σε αυτούς τους τομείς. 
Έχει ό,τι ακριβώς χρειάζεται για την ανάπτυξη ενός άλλου σύγχρονου και ανταγωνιστικού μοντέλου ποιοτικής και βιώσιμης ανάπτυξης
Ας μην επαναλάβουμε ξανά τα λάθη του παρελθόντος, τα λάθη της Ελευσίνας, τα λάθη του μετεμφυλιακού καθεστώτος. 
 
Ας πάμε επιτέλους μπροστά! 





10 σχόλια:

  1. file mou kapia apo ola auta pou grafis einai anakribis toulaxiston den eimai agrotis alla anaggastika na mparkaro gia na mporeso na ziso deuteron ola ta prointa diakinounte me karabia ti nomizete diladi oti ta stelnoune me to taxidromeio oi agrotes i me ta aeroplana? triton orea ta les kai simfono en meri mazi sou alla an den gini kati kai autoi oi ligoi pleon agrotes pou exoun apomeini tha eggatalipsoun kai autoi isos bebea epeidi pragmati i perioxi einai plousia na strafoume stin ornithopanida kai stis kareta kareta gia na zisoume einai kai auto mia apopsi akrea bebea alla etsi einai pleon ta pragmata. makari na ginotan auto pou lete to akouo apo paidi kai eimai pleon 42 pote tha gini na sas po ego pote pote pote opote kalitera na prospathisoume na gini ena limani kai den me lene oute bardinogiani oute kefalogiani oute kan giorgaki opos ipeniseste.ok tha itan kalitera na ginotan kati allo alla de ginete.a kai epeidi exo pai polles fores stin eleusina den eida to kosmo ekei na pernai asxima malon poli kala ton eida antitheta apo edo kai den brika kolompara ekei malon ekei oi nautikoi den einai akoma pigmenoi fenete. kai en katakleidi ouden kalo amiges kakou lene opote mia kai de zeite edo aste tis polles filosofies an mporeite na kanete kati kante to alla pou eisastan 33 xronia leo 33 giati tote imoun 10 kai pali akou8ga gia agrotourismo apo tous edo arxontes tis topikis koinonias alla den ipirxate fenete tote eseis oute kapios allos gia na boithisete tote tyora paradoksos malon kai eseis kapia skopimotita exete aloste zoume stin epoxi tou simferontos oso kai na thelete na parousiastite san ipermaxos tis gia kapio allo skopo to kanete makari na ksera ti na po auta eixa na po kai sigoura tha elega poli perisotera an kaname dimosio dialogo oxi stis plateies bebaia alla sigkrotimena mia leksi pou den iparxi stin elada programatismos kai sigkrotisi opote gia ti milame tosi ora edo geia sas

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  2. Κατ' αρχήν, σ' ευχαριστώ για το μήνυμά σου.
    Θα σταθώ επί της ουσίας στα σημεία που αναφέρεις :

    1. Τα αγροτικά προιόντα σήμερα διακινουνται με καράβια μέχρι τον Πειραιά όπου φτάνουν το πρωι της επόμενης μέρας και από κει για τους προορισμούς τους στην Ευρώπη κυρίως με φορτηγά λόγω της ανάγκης να φτάσουν γρήγορα για κατανάλωση.
    Εσύ νομίζεις ότι θα φορτώνεις ντομάτα στο Τυμπάκι στο καράβι που θα κάνει 3-4 μέρες για να πάει Μασσαλία και 5 για να πάει Βαρκελώνη???? Δεν καταλαβαίνεις ότι τίποτα δεν θα αλλάξει στον τρόπο διακίνησης μετά το λιμάνι και ότι πάλι θα ακολουθείται ο δρόμος Ηράκλειο - Πειραιάς, γιατί πολύ απλά είναι ο ΣΥΝΤΟΜΟΤΕΡΟΣ ΔΡΟΜΟΣ?

    2. Αναριωτιέσαι τι θα γίνει όταν θα εγκαταλέιψουν οι λίγοι αγρότες που έχουν απομείνει. ΝΑ ΜΗΝ ΕΓΚΑΤΑΛΕΙΨΟΥΝ! Να εκσυχρονιστούν, να τυποποιήσουν και να αναβαθμίσουν το προϊόν τους μέσα από συνεταιρισμούς "καθαρούς" και όχι τους συνεταιρισμούς με τα ΛΑΜΟΓΙΑ που τόσα χρόνια ψηφίζουν, υποστηρίζουν και γλείφουν. Και μη μου πεις ότι πεινάνε αυτοί τουλάχιστον που καλλιεργούν θερμοκηπιακή ντομάτα.....!! Αλλά για πες μου και συ, οι εργαζόμενοι στον τουρισμό που θα χάσουν τις δουλειές τους μετα το λιμάνι, τι θα κάνουν??

    3. Αν συμφωνείς με τα όσα έγραψα περί αγροτουρισμού και αρχαιολογικού/περιβαλλοντικού τουρισμού τότε μην παραπονιέσαι γιατί τίποτα δεν έχει γίνει μέχρι τώρα. ΚΟΙΤΑΞΟΥ ΑΠΛΑ ΣΤΟΝ ΚΑΘΡΕΠΤΗ και αναρωτήσου ΠΟΙΟΣ ή ΠΟΙΟΙ υποστηριζαν τόσα χρόνια τα ΛΑΜΟΓΙΑ που είχατε για δημοτικούς άρχοντες ή για Προέδρους των αγροτικών συνεταιρισμών της ρεμούλας!!! Σκέψου ακόμη γιατί οι συμπατριώτες σου/μας έχουν αφήσει το χωριό πενταβρώμικο, κάθε χρόνο καίνε σε ανοιχτό χώρο τα ναυλον των θερμοκηπίων και μόλις γυρίσει πλάτη ο γείτονας, αδειάζουν τον κατσίγαρο στο χωράφι του.... Αυτό είναι που λέμε ότι ο λαός έχει τους ηγέτες που του ΑΞΙΖΟΥΝ!!

    4. Μην έχεις αυταπάτες. Το λιμάνι θα φτιάξει 1300 θέσεις εργασίας και η περιοχή θα χάσει ΠΟΛΥ περισσότερες από τη βρώμα και τη ρύπανση που θα αποκτήσει. Σήμερα αν βάλετε μυαλό έχετε μια προοπτική. Μετά το λιμάνι δεν θα έχετε ΚΑΜΙΑ!

    5. Η μόνη ανάπτυξη που θα φέρει το κλειστό φορολογικά και εμπορικά λιμάνι στη Μεσσαρά, θα είναι τα ΚΩΛΟΜΠΑΡΑ. Τι δεν καταλαβαίνεις? Το λιμάνι της Ελευσίνας έχει χίλιες δυο άλλες δραστηριότητες (εμπόριο, ναυπηγεία, διυλιστήρια, βιομηχανίες, κλπ). Νομίζεις ότι σας θέλουν για κάτι τέτοιο? Όχι φίλε μου! Για πάρκινγ κοντέινερ σας θέλουν!!!!

    6. Στην Ελευσίνα λες περνάνε καλά. Για την ανεργία δεν έχεις ακούσει τίποτα? Και για σύγκρινε την ανεργία της βιομηχανίας με την ανεργία στον τουρισμό (που άνετα μπορείτε να αναπτύξετε). Ποια νομίζεις ότι είναι μεγαλύτερη?

    7. Το ποια συμφέροντα παίζουν μπάλα στην Κρήτη είναι γνωστό και στις γάτες. Τρεις οικογένειες σας κάνουν κουμάντο και κάνετε πως δεν καταλαβαίνετε... Για ρώτα για τον πρώην κοινοτάρχη των Καλών Λιμένων τι κατάληξη είχε!!! Μήπως τώρα κατάλαβες?

    8. Έχεις δίκιο ότι ο διάλογος πρέπει να γίνεται συγκροτημένα. Την επόμενη φορά που θα γίνει συγκροτημένα, αν σκάσει μύτη ο τραμπούκος "φουσκωτός" σας αντιδήμαρχος, δεσμεύεσαι να τον πετάξεις έξω?

    Ευχαριστώ για την υπομονή.



    ΑπάντησηΔιαγραφή
  3. Να ευχαριστήσουμε άλλη μια φορά όσους σκέφτονται την υγεία των Τυμπακιανών και την πρόοδο τους.... θα φυτέψουμε όλοι βιολογικά και θα λυθούν όλα τα προβλήματα...να ναι καλά τα παιδιά που μας άνοιξαν τα μάτια.....

    ΑπάντησηΔιαγραφή
    Απαντήσεις
    1. Έχεις δίκιο ότι τόσα χρόνια τα μάτια σας ήταν κλειστά.

      Κλειστά ήταν όταν ο παλιός σας Δήμαρχος τσιμέντωνε επανειλημμένα τον παραλιακό δρόμο πάνω στον αιγιαλό ΠΑΡΑΝΟΜΑ, με αποτέλεσμα κάθε χρόνο να σας τον τρώει η θάλασσα

      Κλειστά ήταν όταν οι Δημοτικοί σας άρχοντες κρατάνε ένα χωρίο τίγκα μέσα στο σκουπίδι

      Κλειστά ήταν όταν σχεδόν όλα τα παλιά παραδοσιακά σας σπίτια στα γύρω χωριά τα πουλάτε σε Γερμανούς για να πάρετε δυο δραχμές, με αποτέλεσμα σε λίγα χρόνια ότι όμορφο έχει μείνει στην περιοχή να ανήκει σε ξένους (Ξέρεις όμως ότι τελικά οι ξένοι αποδείχθηκε ότι αγαπούν περισσότερο τον τόπο .....!!)

      Κλειστά ήταν όταν επί τόσα χρόνια την τιμή στο (υπέροχο) λάδι σας την καθορίζει (σε συνεργασία με Ιταλούς μεγαλέμπορους) ένας τύπος που το παίζει πρόεδρος συνεταιρισμού και τον οποίο συνεχίζεται να ψηφίζεται αντί να ανόιξετε δικούς σας δρόμους

      Κλειστά θα είναι όταν η περιοχή σας γίνει αποθήκη κοντέινερ.

      και όταν επιτέλους θα ΑΝΟΙΞΟΥΝ θα διαμαρτύρεστε πάλι γιατί τάχα δεν σας είχαν ενημερώσει εγκαίρως....

      Διαγραφή
  4. Ο καθενας εχει την αποψη του και ειναι σεβαστη απο ολους ( πιστευω).
    Τωρα να πω και εγω την δικια μου αποψη.
    Αν νομιζεις οτι υπαρχουν πλουσιοι αγροτες στην περιοχη κανεις μεγαλο λαθος, ολοι τους δουλευουν μονο και μονο να βγαλουν τα εξοδα απο της καλιεργειες που καθε χρονο ειναι περισοτερα και καθε μερα βλεπεις θερμοκηπια παρατημενα, επειδη δεν υπαρχουν λεφτα να τα καλιεργησουν.
    Αυτα για τους ( μαλλον πλουσιους αγροτες ) που ειπες παραπανω!!
    Τωρα κατι αλλο που για μενα ειναι το ποιο σοβαρο απο ολα που λεγοντε πανω στο θεμα του λιμανιου.
    Χωρις να υπαρχει κανενα στοιχειο , καμια μελετη, κανενα εργο, που να πει σε ολους στην περιοχη και οχι μονο πως θα ειναι αυτο το περιζητητο λιμανι και πως θα λειτουργει, τι συνεπειες και τι οφελη θα δωσει στην περιοχη γιατι ολοι βγαινουν σαν να γνωριζουν τα παντα και λενε τα κακα του ""εργου" αυτου και μπαινουν σε αντιπαραθεση με τους αλλους που λενε τα καλα του "εργου" αυτου χωρις ΚΑΝΕΙΣ να γνωριζει τιποτα για ολα αυτα που λεγοντε γιατι απλα ολα που ακουγοντε ειναι λογια απο διαφορους "πολυξερους" .
    Κανεις δεν εχει κανει μελετη για το εργο αυτο , και κανεις δεν εφερε κατι που να αποδειξει τα λεγομενα του ( καλα η κακα)
    Τωρα για ολα τα παπαγαλακια που εμφανιζονται απο διαφορες περιοχες της ελλαδας και φερουν γνωμη για ολα, ισως ειναι καλυτερα να σταματησουν να νομιζουν οτι τα ξερουν ολα και για οτι λενε να εχουν ( μελετες - αποδειξεις-κτλ) .
    Και μην πει κανεις οτι ο βουλευτης που πηγε εκει ειχε μελετες και αποδειξεις κτλ κτλ γιατι κανεις δεν πληρωσε για μελετη γιατι απλα θελει κατι εκατομμυρια ευρω και δεν τα εχει δωσει κανεις!!!
    Χωρις κακια και παντα φιλικα ειπα να γραψω την αποψη μου σαν κρητικος.

    ΑπάντησηΔιαγραφή
    Απαντήσεις
    1. Προφανώς και είναι σεβαστές οι απόψεις.

      Θα μου επιτρέψεις να σου πω μόνο δύο πραγματα:

      1. Λες ότι δεν υπάρχουν πλούσιοι αγρότες. Να το δεχθώ. Να το δεχθώ ακόμα και για αυτούς που έχουν τις πιο δυναμικές καλλιέργειες όπως η θερμοκηπιακή ντομάτα. Νομίζω όμως ότι οι αγρότες κάνουν ένα βασικό λάθος. Θεωρούν τους εαυτούς τους εκ των προτέρων αδικημένους και μη προνομιούχους, ΔΕΝ είμαι όμως καθόλου σίγουρος αν ΓΝΩΡΙΖΟΥΝ πως ζει η συντριπτική πλειονότητα των Ελλήνων μισθωτών (Δημόσιου και Ιδιωτικού) τομέα που θα πρέπει να τα βγάλει πέρα με 800€ το μήνα στην καλή περίπτωση......
      Και ξέρεις φαντάζομαι πως οι άνθρωποι αυτοί, έχουν εισόδημα που ΦΟΡΟΛΟΓΕΙΤΑΙ (σε αντίθεση με τους αγρότες που ουσιαστικά είναι αφορολόγητοι) και δεν ΕΠΙΔΟΤΟΥΝΤΑΙ από κάνεναν κοινοτικό κονδύλι.
      Καλό είναι λοιπον να βλέπουμε και την άλλη πλευρά πριν αποφασίσουμε ποιοί είναι οι "πλούσιοι"....

      2. Όσον αφορά τις μελέτες έχεις δίκιο. Θα πρέπει όμως για αυτό να μεριμνήσει το επίσημο Κράτος και όχι όσοι έχουν αντίρρηση. Το Κράτος θα πρέπει να αποδείξει πως το λιμάνι είναι θετικό για την τοπική κοινωνία. Το Κράτος έχει την υποχρέωση να το κάνει και όχι οι "αντίθετοι"...
      Άρα λοιπον, ζητείστε από τον κο Κεφαλογιάννη να κάνει αυτό που πρέπει και να αναθέσει τις μελέτες εκεί που πρέπει...

      Ευχαριστώ

      Διαγραφή
  5. ΨΥΧΡΕΜΙΑ-ΤΙΠΟΤΑ ΔΕΝ ΕΙΝΑΙ ΣΙΓΟΥΡΟ ΑΚΟΜΑ.Ο ΤΥΠΑΚΙΑΝΟΣ ΛΑΟΣ ΑΥΤΟ ΠΟΥ ΘΕΛΕΙ ΤΩΡΑ ΕΙΝΑΙ ΕΝΗΜΕΡΩΣΗ ΑΠΟ ΕΠΙΣΗΜΟ ΚΡΑΤΙΚΟ ΦΟΡΕΑ-ΚΥΡΙΟΣ ΓΙΑ ΤΑ ΨΙΛΑ ΓΡΑΜΜΑΤΑ.ΩΣΤΕ ΑΝ ΤΟΥ ΔΩΘΕΙ Η ΕΥΚΑΙΡΙΑ ΤΗΣ ΚΑΛΠΗΣ ΝΑ ΑΠΟΦΑΣΗΣΕΙ ΑΥΤΟΣ ΤΙ ΘΕΛΕΙ.ΑΚΟΜΑ ΚΑΙ ΑΥΤΟΣ ΔΙΚΑΙΟΥΤΑΙ ΝΑ ΑΠΟΦΑΣΗΣΕΙ ΓΙΑ ΜΙΑ ΚΑΤΑΣΤΡΟΦΗ ΤΟΥ...ΓΟΥΣΤΟ ΤΟΥ-ΚΑΛΟ ΤΟ ΕΝΔΙΑΦΕΡΟΝ ΓΙΑ ΤΗΝ ΑΓΡΟΤΙΑ ΚΑΙ ΤΟ ΠΕΡΙΒΑΛΟΝ ΑΠΟ ΟΡΙΣΜΕΝΟΥΣ ΑΛΛΑ ΠΟΛΥ ΟΨΙΜΟ.ΧΟΡΤΑΣΑΜΕ ΑΠΟ ΕΠΙΣΤΗΜΟΝΕΣ ΚΑΙ ΠΑΤΡΟΝΕΣ.ΝΑ ΕΝΗΜΕΡΩΘΕΙΝ Ο ΤΟΠΙΚΟΣ ΠΛΗΘΗΣΜΟΣ ΚΥΡΙΟΣ ΤΟΥ ΤΥΜΠΑΚΙΟΥ ΟΠΟΥ ΑΥΤΟΣ ΘΑ ΤΟ ΛΟΥΣΤΕΙ ΑΡΓΟΤΕΡΑ-ΚΑΙ ΝΑ ΣΤΗΘΕΙ ΚΑΛΠΗ.ΟΣΟ ΓΙΑ ΤΟΝ ΦΟΥΣΚΟΤΟ ΑΥΤΟΣ ΕΧΕΙ ΔΗΞΕΙ ΤΗΝ ΑΞΙΑ ΤΟΥ ΣΤΑ ΚΟΙΝΑ ΜΕ ΑΞΙΟΛΟΓΑ ΔΕΙΓΜΑΤΑ-ΕΤΣΙ ΚΑΙ ΑΛΛΙΟΣ ΚΑΘΕ ΠΕΤΕΙΝΟΣ ΛΑΛΕΙ ΣΤΟΝ ΤΟΠΟ ΤΟΥ.....ΚΑΙ ΠΡΟΑΤΑΤΕΥΕΙ ΤΟ ΚΟΤΕΤΣΙ ΤΟΥ ΑΠΟ ΠΑΡΑΣΗΤΑ

    ΑπάντησηΔιαγραφή
    Απαντήσεις
    1. Καλά τα λες, εκτός από το τελευταίο.

      Κάθε πετεινός λαλεί στον τόπο του, αλλά πλεόν δεν ζούμε στο 1821. Δεν μπορεί τα συμφέροντα 10 ανθρώπων να καταστρέφουν την πατρίδα μου την Ελλάδα, είτε είμαι Τυμπακιανός είτε είμαι από τις Σέρρες.

      Τώρα όσο για τον πετεινό που προστατεύει το κοτέτσι του από τα ....παράσιτα, μάλλον δεν τα ξέρεις καλά. Σας έχουν πνίξει τα παράσιτα και δεν βγάζετε ......κιχ εδώ και δεκαετίες!
      http://swell-swell.blogspot.gr/2009/07/blog-post_11.html

      Διαγραφή
  6. Αυτό το σχόλιο αφαιρέθηκε από τον συντάκτη.

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  7. Η περίπτωση του Τυμπακίου αποδεικνύει ότι σε αυτή την χώρα μας είναι αδύνατο να συζητήσουμε σοβαρά και επιστημονικά.Πριν ακόμα γίνουν περιβαλλοντολογικές και οικονομοτεχνικές μελέτες έχουμε καταλήξει αν είναι καλό ή κακό το έργο.
    Επίσης δείχνει κάτι που για μένα είναι μία (από τις πλέον σημαντικές) αιτίες της κακοδαιμονίας αυτής της χώρας.Ο περιφερειακός, περιθωριακός ρόλος των τοπικών κοινωνιών την στιγμή που θα έπρεπε να ήταν πρωτεύων.....

    ΑπάντησηΔιαγραφή