Πέμπτη 19 Σεπτεμβρίου 2013

Με μπλε και πράσινους κόκους ...και στο βάθος η χρυσή εφεδρεία!


Το πρόβλημα κλασικό.
Έχεις δύο παρόμοια προϊόντα που στην ουσία έχουν την ίδια αποτελεσματικότητα, αλλά πρέπει να τα κάνεις να ξεχωρίσουν για να κερδίσεις το καταναλωτικό κοινό.
Η διαφήμιση παλιά και η λύση παλαιότερη.

Νάτη η μεγάλη ιδέα:
Το τάδε απορρυπαντικό διαφέρει από τα άλλα γιατί διαθέτει κάτι άλλο που ο ανταγωνισμός δεν έχει: Μπλε και Πράσινους κόκκους!
Η διαφορά αυτή, ασήμαντη για την αποτελεσματικότητα της ικανότητας καθαρισμού, τίποτε περισσότερο από λίγοι παραπάνω κόκκοι βαμμένοι με μπογιά, είναι ικανοί για να κάνουν το προϊόν να ξεχωρίζει δραματικά από τον άχρωμο ανταγωνισμό. Είναι η διαφορά που θα κάνει το προϊόν με τους κόκκους να διακριθεί έναντι του αντίπαλου προϊόντος.

Σήμερα το διαφημιστικό τρικ έχει μεταφερθεί σε άλλα, σύγχρονα προϊόντα. Στα πολιτικά κόμματα.
 
Στην Ελλάδα, η ΝΔ και η ΠΑΣΟΚΟΡΗΜΑΔ δεν έχουν πια καμία διαφορά στα πολιτικά ζητήματα.
ΝΑΙ σε όλα όσα λένε οι δανειστές, ΝΑΙ σε όλα όσα ζητάει το Κεφάλαιο.
Η εικόνα όμως που εκπέμπουν προς τους ψηφοφόρους πρέπει να τα κάνει να διαφέρουν. Σε αντίθετη περίπτωση ο ψηφοφόρος είτε απλά θα μπερδευτεί, είτε στη χειρότερη περίπτωση θα απαξιώσει και τους δύο.
Ποια λοιπόν είναι η λύση?
Να δημιουργηθούν τέτοιες τεχνητές διαφορές ανάμεσα στα κόμματα - προϊόντα, ικανές ώστε αυτά να ξεχωρίζουν. 
Και δεν πρόκειται φυσικά για διαφορές ουσίας, γιατί τέτοιες δεν μπορούν να υπάρξουν πια ανάμεσά τους. 
Πρόκειται για ανούσιες διαφορές, όπως οι μπλέ & κόκκινοι κόκκοι στα απορυπαντικά, όπως το διαφορετικό χρώμα στο μπουκάλι της μπύρας....... 

Έτσι η ΝΔ επέλεξε να ντύσει το προϊόν της με αναφορές στην πατρίδα, στην Παναγιά και τη βοήθειά της, στα σώματα ασφαλείας και το στρατό, σε κάθε τι που θα ερεθίσει θετικά τον κλασικό μαλάκα συντηρητικό ψηφοφόρο και η ΠΑΣΟΚΟΡΗΜΑΔ επέλεξε την ετικέτα που μιλάει για κατάργηση του μαθήματος των θρησκευτικών και των αρχαίων ελληνικών από τα σχολεία, ώστε να ερεθίσει θετικά τον κλασικό μαλάκα προοδευτικό ψηφοφόρο. 

Και βάζω το χαρακτηρισμό "μαλάκας" γιατί αν το καλοσκεφτείς, ουδείς σοβαρός συντηρητικός ψηφοφόρος θα εμπνευστεί από αναφορές στην "βοήθεια της Παναγιάς" και ουδείς σοβαρός προοδευτικός ψηφοφόρος θα εμπνευστεί από την προοπτική κατάργησης των αρχαίων ελληνικών από τα σχολεία.

Αυτή είναι η πραγματικότητα με απλά λόγια. Marketing και τίποτε περισσότερο.
Και ποιος καλύτερος για να προβοκάρει και να διαφημίσει τη νέα συσκευασία που κάνει την ΠΑΣΟΚΟΡΗΜΑΔ να ξεχωρίζει, από την κα Ρεπούση, το κλασικό παράδειγμα νεο-έλληνα που ανελήχθη χωρίς ουσιαστικά προσόντα, παρά μόνο την υποστήριξη από την "παρέα" της, κάποιους οσφυοκάμπτες ψευτοπροοδευτικούς που κάνουν καριέρα πουλώντας υποκριτικά δήθεν ακτιβισμό περί τα "ανθρώπινα δικαιώματα" κινούμενοι με αξιοθαύμαστη ευελιξία χελιού από τις παρυφές της ΝΔ μέχρι τις παρυφές του Σύριζα.

Καλό λοιπον το κόλπο του marketing που εφαρμόζουν τα κόμματα της κυβέρνησης, αλλά μάλλον "λίγο". 
Τα τρικ δεν πιάνουν, τα κουκιά δεν βγαίνουν, ο Σύριζα έχει πάρει κεφάλι άσχετα με ότι παρουσιάζουν οι δημοσκοπήσεις και κάπου εκεί -όλως τυχαία- βγαίνει το αρχιπαπαγαλάκι ο Μπαμπίνο Παπαδημητρίου να μας πει ότι η ΝΔ θα μπορούσε να συνεργαστεί με το "σοβαρό" τμήμα της Χρυσής Αυγής...... 

Έχει ξαναγίνει. Σε άλλες εποχές, με άλλα χαρακτηριστικά, αλλά έχει ξαναγίνει. 
Το 1974 ο Καραμανλής για να στήσει την μεταπολιτευτική συντηρητική παράταξη, απορρόφησε στη ΝΔ το συντηρητικό κομμάτι της Ένωσης Κέντρου (π.χ. Μιχάλη Παπακωνσταντίνου) και κεντρώα κόμματα ή στελέχη που μέχρι τότε τον ....έχεζαν πατόκορφα, όπως το Κόμμα Φιλελευθέρων του πατρός Μητσοτάκη. 
Τότε το ονόμασαν "Διεύρυνση", σήμερα θα βρουν κάποιον αντίστοιχο ευφημισμό για να απορροφήσουν τμήμα της Χρυσής Αυγής. 'Αλλωστε αυτή φαίνεται η μόνη λύση για να ξανακάνει η ΝΔ κυβέρνηση μετά τις εκλογές όποτε και να γίνουν αυτές. 

Όσον αφορά την ΧΑ, σε επόμενη ανάρτηση θα αναφερθώ σε μεγαλύτερη έκταση και βάθος.




Δεν υπάρχουν σχόλια:

Δημοσίευση σχολίου