Κυριακή 31 Μαρτίου 2013

Οι παρασιτικοί "Αδιάφθοροι"

Κάποτε τα ΜΜΕ τον παρουσίαζαν ως το πρόσωπο που το όνομά του και μόνο έφερνε τρόμο στην Ελληνική πολιτική ελίτ.

Κάποτε μας τον πλάσαραν ως το νέο, αδιάφθορο πρόσωπο, τον επιτυχημένο επιχειρηματία, που θα ανέτρεπε (όπως παλιότερα στην Ιταλία ο Μπερλουσκόνι) το σάπιο πολιτικό κατεστημένο και θα έφερνε μια νέα, φρέσκια πνοή στην Ελληνική πολιτική ζωή. 

Ο ίδιος την εποχή της μιντιακής του προώθησης δεν δίσταζε να κάνει και μηνύσεις απέναντι σε όποιον πολιτικό τολμούσε να επικρίνει την επιχειρηματική του δραστηριότητα (χαρακτηριστική περίπτωση η υποβολή μήνυσης κατά του Τσίπρα, βλ. εδώ κι εδώ), ενώ περίφημες έχουν μείνει και οι παρουσίες του στο Ελληνικό Κοινοβούλιο όπου ξέχεζε το "ετοιμοθάνατο διαπλεκόμενο πολιτικο-οικονομικό σύστημα" όπως το αποκαλούσε (πηγή).

Ο λόγος για τον γνωστό "επιχειρηματία" που ξαναβρέθηκε πρόσφατα στην επικαιρότητα λόγω της σημαντικής ανάμιξης που έχει στην ευρω-ληστεία κατά της Κύπρου, αφού υπήρξε Διευθύνων Σύμβουλος της Τράπεζας με τα πολλά ονόματα Popular - Λαικής - Marfin - MIG (όπως θες πες την) που βάρεσε κανόνι στη Κύπρο, παρασέρνοντας όλη τη Κυπριακή οικονομία στο χάος. Περισσότερα για το Μεγάλο Κόλπο στην εν λόγω τράπεζα μπορείτε να διαβάσετε εδώ και εδώ.
(Μεταξύ άλλων έχει ενδιαφέρον και ο χαρακτηρισμός για την Popular Bank από περιοδικό των Financial Times ως “Τράπεζα της Xρονιάς" στην Κύπρο για το 2010..........!!!!)
 
Το θέμα όμως ΔΕΝ είναι αυτό.
Το θέμα είναι ποιοι είναι όλοι αυτοί οι κύριοι που παρουσιάζονται ως οι αδιάφθοροι εκπρόσωποι της Ελληνικής επιχειρηματική ελίτ.
Ο εν λόγω κύριος, μιας και μιλάμε για αυτόν, καταρχήν ΔΕΝ είναι επιχειρηματίας.
Ο εν λόγω κύριος δεν διαχειρίζεται δικά του χρήματα, αλλά είναι ένας δικηγόρος που κάποιοι (πιθανολογείται Αραβική πηγή, βλ. Dubai) του ανέθεσαν κεφάλαια για να διαχειριστεί.
Ο εν λόγω κυρίως δεν έχει κάνει ΟΥΤΕ ΜΙΑ ουσιαστική επένδυση, αλλά αρκείται στο να κερδίζει από την αγοραπωλησία μετοχών και επιχειρήσεων.

Ας θυμηθούμε λίγες από τις "επιχειρηματικές" του κινήσεις:
Υπό την ομπρέλα του ομίλου Marfin Investment Group (MIG) που ελέγχει την τράπεζα Marfin-Egnatia στην Ελλάδα και -μέχρι πρότινος- την Popular Bank στη Κύπρο:
  • Αγοράζει το 20% των μετοχών του ΟΤΕ από το Δημόσιο και τις μεταπουλά στην Deutche Telecom με σημαντικό κέρδος φυσικά (2008).
  • Μπαίνει ως μεγαλομέτοχος στον Παναθηναϊκό (ενώ πριν είχε δοκιμάσει να κάνει το ίδιο στον ΠΑΟΚ), κίνηση που χρησιμοποιείται διεθνώς για όσους μεγαλοκαρχαρίες επιδιώκουν "λαϊκή" υποστήριξη στις κατοπινές τους βλέψεις (π.χ Κοσκωτάς/Κόκκαλης-Ολυμπιακός, Μελισσανίδης-ΑΕΚ, Μπερλουσκόνι-Μίλαν, κ.ά,). Φεύγει από τον Παναθηναικό όταν βλέπει ότι θα χάσει χρήματα.....
  • Αγοράζει από τον εφοπλιστή Παναγόπουλο την ναυτιλιακή Attica Group - Superfast (2007) και ανοίγει συνεργασίες στην ακτοπλοΐα με την ΑΝΕΚ που αντιμετωπίζει οικονομικά προβλήματα.
  • Αγοράζει υπό την ομπρέλα της μαμάς εταιρείας Vivartia ό,τι σχεδόν πωλείται στο χώρο των τροφίμων στην Ελλάδα και κατέχει σήμερα τη ΔΕΛΤΑ, τα Goody's, τα Flocafe, τη Chicita, τα Everest, τον Μπαρμπα-Στάθη κ.ά,. Ο όμιλος κατηγορείται ότι σε συνεργασία με την πολυεθνική Nestle, τη ΦΑΓΕ και την Όλυμπος έχουν φτιάξει καρτέλ που ελέγχει τις τιμές πώλησης του γάλακτος στην Ελλάδα (2007) (πηγή). Σήμερα, έξι χρόνια μετά οι τιμές στο γάλα ΔΕΝ έχουν πέσει........
  • Αγοράζει τον όμιλο Υγεία, Λητώ, Μητέρα, Biocheck και μπαίνει μαζικά και στο χώρο της ιδιωτικής ιατρικής (2006)
  • Και φυσικά αγοράζει το 2009 από το Ελληνικό Δημόσιο την Ολυμπιακή και από Olympic Airlines την μετονομάζει (για να μην φορτωθεί τα χρέη της παλιάς εταιρείας) σε Olympic Air. 

Εδώ στο τελευταίο θα ήθελα να σταθώ γιατί πρέπει να καταλάβουμε μερικά βασικά ζητήματα γύρω από το θέμα της Ολυμπιακής που δείχνουν με τον καλύτερο τρόπο πως λειτουργεί το παρασιτικό κεφάλαιο.

Λοιπόν, η Ολυμπιακή δεν πωλήθηκε ποτέ!
Η Ολυμπιακή έκλεισε και η MIG αγόρασε από το Ελληνικό Δημόσιο το "σήμα" της εταιρείας (το επονομαζόμενο brand name).
Η MIG δεν αγόρασε τα αεροπλάνα της παλιάς Ολυμπιακής, αλλά πήρε καινούργια.
Η MIG δεν κράτησε το προσωπικό της παλιάς Ολυμπιακής, αλλά προσέλαβε νέο.
Η MIG δεν κράτησε τους πτητικούς προορισμούς της παλιάς Ολυμπιακής, αλλά παρέδωσε πλήρως τους προορισμούς εξωτερικού στην "ανταγωνίστρια" Aegean, κατάργησε τα δρομολόγια προς ΗΠΑ, και κράτησε μόνο τις κερδοφόρες γραμμές εσωτερικού (Αθήνα - Θεσσαλονίκη- Ηράκλειο) και τις άγονες εσωτερικές γραμμές οι οποίες επιδοτούνται από το Ελληνικό Δημόσιο.
Η MIG αγόρασε το όνομα "Ολυμπιακή" και έφτιαξε μία νέα μικρή περιορισμένου πτητικού έργου εταιρεία που πετάει σε προορισμούς εξωτερικού μόνο στα Βαλκάνια ενώ επιδοτείται για τις πτήσεις εσωτερικού πλην των κερδοφόρων. Και μετά από αυτά και παρά τις κρατικές επιδοτήσεις, συνεχίζει να εμφανίζει ζημίες, όπως και ο ανταγωνιστής της η Aegean.......

Και ερχόμαστε στο καυτό ζήτημα. Οι σχέσεις Ολυμπιακής - Aegean.
Το ζήτημα είναι απλό και δεν θα σας κουράσω.
Εξαρχής σκοπός ήταν η δημιουργία καρτέλ και όλα αυτό δείχνουν. Αναλυτικά:

1. Ολυμπιακή και Aegean έχουν τους ίδιους τύπους αεροσκαφών (Airbus οικογένειας A3xx) ώστε να μην έχουν ανάγκη πολλαπλών τεχνικών υποδομών.
2.  Ολυμπιακή και Aegean έχουν μοιράσει τους προορισμούς. Ολυμπιακή στο επιδοτούμενο εσωτερικό, Aegean σε προορισμούς Ευρώπης (Λονδίνο, Παρίσι, Ρώμη, Μαδρίτη, Βιέννη, Βουδαπέστη) ενώ
3. Ολυμπιακή και Aegean μοιράζονται τις κερδοφόρες πτήσεις εσωτερικού είτε με πτήσεις κοινού κωδικού, είτε με χρονικά εναλλασσόμενα δρομολόγια, ώστε να αποφύγουν τον άμεσο ανταγωνισμό. 
4.  Ενώ από την αρχή της λειτουργίας της η Aegean εντάχθηκε στην αεροπορική συνεργασία της Star Alliance (όπου μετέχει και η Lufthansa που έχει ...πολύ καλές σχέσεις με την Aegean), η Ολυμπιακή προτίμησε να μην ενταχθεί στην ανταγωνιστική ένωση της Sky Team. Γιατί άραγε?
(πηγή1, πηγή2)

Βέβαια, Ολυμπιακή και Aegean επιχείρησαν για πρώτη φορά την επίσημη συνένωση (2010) αλλά δεν τους το επέτρεψε η ΕΕ λόγω δημιουργίας μονοπωλίου και κατάργησης του ανταγωνισμού (πηγή).
Όμως, οι παρασιτικοί αδιάφθοροι της Ελληνικής επιχειρηματικής ελίτ, δεν θα το άφηναν αυτό έτσι.
Ενώ λοιπόν η Ολυμπιακή είχε συνεργασία με την Cyprus Airways με πτήσεις κοινού κωδικού στην Κύπρο αλλά και στο εσωτερικό (πάλι μπροστά μας η Κύπρος και οι προνομιακές σχέσεις της με την MIG.....), ξαφνικά διακόπτει τη συνεργασία(!) ενώ ανακοινώνει εκ νέου τη πρόθεση συνένωσης με την Aegean!
Τι έχει συμβεί?
Η Cyprus Airways ανακοινώνει πλέον αυτόνομα τη δρομολόγηση πτήσεων στο εσωτερικό της Ελλάδας και η πρόταση για τη συνένωση Ολυμπιακής και Aegean εμφανίζεται ξανά στο προσκήνιο προβάλοντας το επιχείρημα προς την ΕΕ ότι τώρα δεν πρόκειται για ίδρυση μονοπωλίου αφού και άλλη εταιρεία (δηλ. η Cyprus Airways) δραστηριοποιείται πλέον στο εσωτερικό της Ελλάδας!!!!

Και έτσι,.........
  • και η συνένωση σε καρτέλ θα γίνει 
  • και τα παράσιτα της Ελληνικής επιχειρηματικής ελίτ θα εξυπηρετήσουν πάλι τα συμφέροντά τους,
  • και ο ανταγωνισμός για τον οποίον τόσο υποκριτικά κόπτεται η νεο-φιλελεύθερη θεωρία θα πάει άλλη μια φορά ...περίπατο 
  • και το κόστος θα το πληρώσει ο Έλληνας καταναλωτής, όπως το κόστος του πάρτυ που έκαναν τα ίδια παρασιτικά κυκλώματα στον τραπεζικό τομέα θα το πληρώσει τώρα ο Κυπριακός λαός........


Χαρείτε τους "επιχειρηματίες" που κάνουν κουμάντο στο μέλλον μας!





Δεν υπάρχουν σχόλια:

Δημοσίευση σχολίου